2010-01-05

Yay!

Efter många vändor fram och tillbaka mellan min mail, halebops kundtjänst mail och Robert mobiltelefon så har jag nog äntligen lyckats få till det rätt!

Fick iaf igår kväll ett mail där det stod att de skickat ett nytt sim kort med samma mobilnr och att kostnaden för det dragits ifrån mitt saldo så jag borde få ett kort med samma summa som jag hade när det blev stulet tycker jag -kostnaden för nya simkortet då. Skulle komma hem på adressen som ägaren var srkiven (hem hit då) inom 3arbetsdagar stod det. Stod även att min mobil nu är spärrad och obrukbar, HA! där fick du din förbaskade sate som snodde min fina väska!!! Inte en spänn ska du få ut för den telefonen!
Men hoppas det smakade bra eller sitter fint eller vad det nu var du köpte för mina pengar!
Snabb jäkel iaf att hinna bränna 1000spänn på 30min ca när affärerna håller på stänga..
Och inte vet jag vart personen/personerna handlat heller, jag kunna inte uppvisa legitimation på banken och därmed inte få kontouttrag och se vart pengarna är dragna...
Och inte heller beställa nya id-handlingar, Robert duger inte för att legitimera mig tydligen eftersom vi inte är gifta...
Att vi har ett barn ihop och är registrerade på samma adress sedan flera år tillbaka det var skit samma, inte ens byta batteri i bankdosan kunna dem göra utan id-handling.

Skulle iväg till polisen idag men de stängde kl 15 redan så det får bli på torsdag efter Robert slutat jobbet som vi får gå dit och skaffa ett nytt internationellt id kort istället för genom banken.
Bara hoppas att de godkänner Robert som legitimering för mig, annars så blir det väl till att gå till skatteverket och skaffa personbevis på något sätt och i värsta fall så måste mamma, pappa eller syrran komma ner ifrån Bollnäs och legitimera mig... Men så långt ska det inte behöva gå!
Vi har ju faktiskt varit skrivna på samma adress i flera år nu och har barn ihop och allt så det borde gå bra tycker jag, okej att de inte gick på banken men hos polisen måste det gå!

Har börjar ringa runt och be om kvitton på julklappar som försvann och letat upp kvitton på andra saker som vi har kvar hemma på det som låg i min handväska som försvann vid inbrottet, inte det lättaste men fixat kvitto på mina glasögon igår hos synsam iaf, så nu börjar saker och ting ordna upp sig så är det bara att hoppas att vi får ersättning så snart som möjligt och kan ta oss iväg och skaffa ny telefon och glasögon åt mig som är det viktigaste att få tag i nytt som jag verkligen behöver. Sen får nog pengarna för att täcka upp ipoden och ds.n och spelen och det gå till att täcka upp alla självrisker vi ska betala istället, så får vi unna oss sådanna lyxgrejer (ja just nu så är det lyxgrejer med en ipod) när vi har råd igen istället.
Prio ett är som sagt glasögon och telefon, och sen när vi har råd att laga bärbara datorn och därefter spara ihop så vi har råd att köpa nya "leksaker".

Nu ska jag busa lite med min underbara lill gogris!
Hon har blivit så kramig av sig, springer runt och gosar med alla nallar och kommer och kramar mig flera gånger varje dag, klättrar upp i soffan och myser ner sig i min famn och pussar massor hela dagarna på oss.

Hon har börjar visa intresse för att rita också så det blir till att försöka få tag i nå färgkritor och stort pappersblock som hon kan få sitta och leka med nu bara barnbidraget kommer, annars så utvecklas hon precis som hon ska!
Hon hänger med någe enormt, förstår det mesta man säger till henne. Hon har börjat intressera sig mycket för kroppsdelar nu med, spec. ansiktet och pekar ofta på sina egna, våra eller gosedjurens/dockans ögon, näsa och öron ibland munnen. Så det övar vi lite på nu och försöker lära henne vad det heter och hur man säger det.
Bara hoppas att vår lilla matvägrare som hon är just nu sedan ett tag tillbaka då hon äter knappt alls mer än vällingen och nå mellis, börjar äta snart igen.. Vägde henne här hemma idag och såg då att hon "bara" vägde 9,2kg och på bvc senast den 22/12 så vägde hon 9,5kg så hon har gått ner en del. Inte konstigt att hon gjort det så aktiv som hon är om dagarna och så lite som hon äter så blir det så självfallet, men hon ser då välmående ut och klagar inget och är pigg och kry så det är inget som påverkar henne så än så länge får hon hållas, det vänder väll snart. Nyponsoppa brukar för det mesta funka att få i henne så hon får väl leva på det och välling några dagar till tills hon vill ha riktigt mat igen!

Nää, gosa med grisen var det ja!
Tudels

2 kommentarer:

emma sa...

de är en sak som är skönt när man bor på sån liten ort, behöver nästan aldrig visa upp leg eller id-handling! Varken jag eller fredrik visade upp nåt sånt inte ens när vi tog lån å köpte huset!!

Aspen sa...

ja sjal är nog säkert bra, fast när han är på skrikhumör skulle jag ju ändå inte kunna sitta å mysa med irma när han skriker eftersom d skulle bli ett jäkla liv om ja inte stod upp :) men en sjal kan ju va bra annars också fast jag är nog ingen sjal människa skulle tex aldrig få för mig att ta sjalen istället för vagnen om ja ska någonstans å d känns d som bortkastade pengar eftersom dom kostar en slant, för det hör ju inte till vanligheten att han är gnällig *peppar peppar* och d e nog bara då jag skulle få för mig att använda den :)