2010-01-04

Kundtjänst...

Halebop måste ha en av sveriges sämsta kundtjänster!
Hur omöjligt ska det vara att få tag på ett telefon nr att ringa in och spärra hela mobilen på?
Tror iaf jag lyckats krångla till det via mail nu, och ev lyckats beställa ett nytt sim kort med samma mobilnr som förr...

Det märks nog senare, skulle få svar igen från kundtjänst inom 24timmar eftersom jag inte är inloggad när jag skickade förfrågan om det..
Men har iaf lämnat in DIARIE nr och IMEI nr och grejer nu så får vi se om jag får till svar att mobilen är spärrad.
Ni får hålla tummarna åt mig!

Robert är på väg och ska iväg till Partille nu och lämna in bilen på verkstan, så har vi pratat med IF om alla olyckor och anmält det och väntar på at bli kontaktade av en handläggare ang inbrottet för att rabbla upp allt som är borta m.m så nu börjar allt styra upp sig till det bästa som det går igen.

Bara Robert lämnat in bilen så får han ringa hem så klär jag och Ayla på oss och åker in till stan för att möta upp Robert där, så ska vi på banken och beställa nytt ID-kort till mig och prata med dem för jag såg nu när jag loggade in på internetbanken att de som snodde väskan han göra några köp med kortet innan det blev spärrat... för det var köp på kortet för lite drygt 1000kr under den 2.a jan och jag använde aldrig kortet då, och så fort jag var klar med polisanmälan på plats så ringde jag mamma så hon loggade in på banken eftersom jag hade bankdosan tillgänglig så flyttade hon över alla pengar till sparkontot så hon tömde kontot.. så de ska vi ta upp med banken så jag får tillbaka pengarna för de ser ju att jag har anmält kortet stulet och kan se när uttagen är gjorda så det ska nog gå bra hoppas jag.

Så ska jag in och lämna tillbaka lite kläder på Åhlens och beställa nytt medlemskort och grejer där på samma gång, så in på synsam för att få uttradag på glasögonen vad de kostade och materil och grejer, kanske boka in en tid för ny undersökning och utprovning av glasögon eftersom de också är borta med väskan...

Nej uscha, nu hoppas jag att allt har vänt så att vi kan börja få lite tur med oss!
Alla dagisansökningspapper är påskrivna och klara nu iaf så vi ska förska posta iväg dem också. Har precis suttit och ringt runt till att företag som jag hade medlemskort hos och spärrat och beställt nya och fixat utan att förlora bonuspoäng m.m, det tar en väldans tid att fixa allt kan jag tala om..
Men nu är det gjort iaf så nu är det bara att invänta hanledare från IF att han/hon ringer så vi kan få allt behandlat och få ersättning för alla saker och börja köpa igen allt som är borta.

Nej, nu ska jag passa på att slänga i mig lite lunch medans Ayla ligger och sover!
Tudels

2 kommentarer:

Carolina sa...

Skönt att få ordnat allt, även om det är trist att behöva göra det pga puckon... :-( Saknade er idag! kramar

Pjatt sa...

Vilken otroligt mysig blogg du har!!
har lagt till den på min lista!!
Fy vilken otur ni har haft hoppas allt ordnar upp sig nu

Pillan