2010-01-03

Seriöst???

Vad är det för fel på oss?
Varför har vi sådan djävulusisk otur konstant nu senaste veckan??
Det är första gången på 2-3år som vi har pengar över och skulle kunna börja bygga upp sparkontot och unna oss något roligt och då händer all möjlig jädra skit!

Resan hem till Göteborg igår gick jätte bra, fram till Göteborg...
Lämnade av Johan som åkte med och sen for vi hemmåt, Ayla var så pigg så vi stannade till vid backaplan för att springa in och köpa lite frukost, 18.45 ca parkerade vi bilen.

Springer in på coop och rycker åt oss lite frukost, betlar och går ut till bilen, sätter oss i bilen 19.00
Då frågar Robert vad som hänt med rutan bak.
Då har nån jävel slagit sönder rutan.
Först funderade vi på varför, allt var ju kvar? eller... men Aylas Hello kitty nalle låg nertrampad i lortleran utanför och solskyddet från rutan, sen kommer jag på...
MIN VÄSKA! jag tog aldrig med mig den in utan glömde den när jag knäpte lös Ayla från bilstolen...

Så nu är jag utan plånbok och mobiltelefon så ni vet. Hemnr nås jag på eller via Roberts mobil tills jag har fixat nytt men det lär dröja kan jag ju tala om, har ingen ork alls att ta tag i att beställa nytt och ha mig.. inte råd heller för den delen!
Även ipoden, nintendo ds, Aylas medicin, mina glasögon, lite smink och parfym, massa laddare, usb minne och massa annat är föralltid borta.
En riktig jävla jackpot fick den idioten som snodde grejerna!
Vi ska sätta oss och gå igenom alla julklapps påsar som låg därbak nu också för att se om allt är kvar, svårt att komma på sådär på kvällen mitt i paniken vad som kan vara borta när kläderna är täckta av glas och vi inte kan klä oss så Ayla och robert fick gå in för värme och jag stå ute och göra polisanmälan och vakta bilen.

Så djävulskt surt!
Fasiken bara min väska går lös på närmare 1500kr! och plånboken är i 6-700kr klassen!!!!
Mobilen är 1år bara, ipoden inte ens det...
Plånboken hade ju alla presentkort och grejer vi fått i jul i sig, bankomatkort och grejer...
Och självklart så låg mitt Pass i väskan också så just nu finns jag inte då all min legitimation är spärrad så det måste vi iväg och fixa nytt...

Just nu vill jag bara skrika och slå på något känns det som, alla jädra självrisker nu kommer gå lös på närmare 10 000kr, det är mycket pengar, speciellt för oss.. för oss är det MASSOR av pengar...
Men det är väl tur att vi har lyckats stoppa undan lite iaf så att vi antagligen klarar av det, sen får vi vara utan alla grejer som är borta tills jag får något jobb och lyckas spara ihop pengar så att jag kan köpa nytt...

Nu får det faktiskt vara nog med allt elände, jag orkar inte med en sak till nu...

ARG!

7 kommentarer:

Carolina sa...

Jag lider så med er gumman, ni har verkligen haft maximalt med otur på sista tiden, finns här om jag kan hjälpa med något! kramar

Aspen sa...

jäklar vilken otur, ja d finns människor till allt, dom måste ju fasen ha sett när ni gick in i affären så dom visste att d va fritt fram eftersom ni va borta så kort stund. håller tummarna på att turen vänder!!

Lucia sa...

Urch vad hemskt att människor kan göra något sådant, känslolös jävla puckon. Hoppas att allt vänder för er och att allt löser sig till slut. Men tänker inte försäkringen era gjeren???

Har ni kvitto på det så måste dom ju kunna betala tillbax det ni förlorat...

Styrke kramar

Helena sa...

Jag känner precis som du! Först laga tanden för 1500kr. Sen blir katten sjuk 3dagar innan jul för 4500kr. Nu har växellådan på bilen gått åt helvete. Så jag förstår precis hur ni känner er! Allt skit på samma gång, man orkar inte hur mycket som helst!

emma sa...

Fy fan va ruttet ! Va less man blir på folk som e så jädra puckade å ställer till de för andra.
tycker synd om er..!
Har ni inte försäkring på grejerna som täcker upp så ni får tebaks lite.. Lät mycke me 10 000 på självrisk... :-/
kram kram

Helena sa...

Ja det är väl så. Men man orkar inte mera, när bilen gick sönder låg jag och grina i säkert en timme bara för jag inte hade någon ork. Bilen brydde jag väl igentligen inte mig så mycket i. Men jag kände bara att hela världen var emot oss.
Vi ska in och göra ultraljud på honom om en vecka. Hoppas att de hittar felet då. För han är inte frisk än!

emma sa...

Aha.. då förstår ja! Jaaaa.. usch va jobbigt.. du har inte linser eller så du kan köra med ?
Ni har haft mycke motgångar nu, hoppas verkligen de vänder snart!
Kramar