2010-01-08

Vem är bäst i hela världen?

Igår efter att vi åkte hem ifrån Polisen efter att ha lyckats fixa ett nytt internationellt Id-kort till mig (med som vanligt extremt fult foto som det alltid blir på id.kort, pass, körkort m.m) så tog Robert bilen och åkte och handla och jag och Ayla fick ta spårvagnen hem eftersom han har firma bilen nu medans vi väntar på att få lämna in våran på verkstan den 27.e

På väg in till stan så var Ayla nog den lyckligaste lilla damen i hela världen, hållplatsen efter våran klev det på en hund som satte sig bredvid Aylas vagn och hon blev helt tokig!
Vov, vov, vov, vovve! vovve! vovve!!!
Titta,titta, titta titta TITTA VOVVEEEE!!

Så lät hela den resan fram till hållplatsen innan vi klev av då hunden med ägare klev av...
Första gångerna var det sött men efter 5minuters titta vovve så började det nästan bli lite pinsamt haha Men vovven bara stirrade på henne och ägaren flinade glatt så..

På vägen hem däremot så var det bara Mamma som gällde.
Hela vägen hem så satt hon i vagnen mamma, mamma, mamamama mamma mamma mamma.. så när vi hoppas av spårvagnen och gick upp för backen hemmåt så var jag tvungen att fråga henne vad hon vela eftersom hon bara fortsatte säga mamma hela tiden.

Så jag frågade, Vad vill du gumman? Eller sitter du bara och berättar för alla vem som är bäst i hela världen? Och så log jag mot henne där hon satt och mammade i vagnen.

Och direkt efter frågan vem som är bäst i hela världen, vad kläcker ungen ur sig då tror ni!?!?
ett högt och tydlig PAPPA! så flinade hon så där otroligt busigt som bara hon kan...
Sen återgick hon till att säga mamma, mamma, mamma...

Inte lite fräck min dotter alltså!
Men ack så söt...

1 kommentar:

Muffe sa...

Hon är för goooooooo Ayla!
Av barn o idioter får man höra snningen eller hur? hihi