2010-02-26

Myskväll!

I onsdags så hade jag och Robert vår första "dejt" på ett bra tag!
Ingrid var här så hon passade på att ta hand om Ayla så fick vi komma ut lite och äta middag och gå på bio.
God mat, jätte bra film och häftigt med 3D!
Känns kul att för engångsskull kunna följa med vad folk pratar om, och inte bara behöva säga aaa nää jag har inte sett den filmen än..
Så äntligen har vi fått sett Avatar!

Idag så får vi besök av några kompisar till Ayla och deras mammor, ska bli trevligt att få träffa några igen.
Sen är man gräsänka som vanligt i kväll, får hoppas Ayla kan sova ordentligt i natt.. Varit jobbit för henne nu senaste nätterna igen, hon håller nämligen på få nya små bissingar och hörn denna gången så de tar ju längre tid med alla piggar som ska upp och ont som tusan har hon stackarn.
Dregglar och kliar sig i munnen som jag vet inte vad!
Den som varit på G nu i 2veckor har nästan spruckit igenom helt nu äntligen, men så såg jag i går att det nog är en till på andra sidan käken som är på G upp med så det tar nog ett bra tag innan vår lilla dam är sig själv igen.

Och jag har äntligen börjat få lite ordning på Aylas rum, har fått upp fler får på väggarna, bytt lampa och gardiner.
Nu är det bara ringa någon som kan hjälpa till att få ut gästsängen och röjja upp i "klädkammaren" som vi har som förråd pga platsbrist så vi kan ställa undan alla korgar vi haft i vardagrummet så inte ayla sliter i dem sen kan vi börja fixa ordentligt i Aylas rum!
Håller på försöker övertla Robert om att flytta datorn framför balkongen oxå, vi använder inte de utrymmet till något men problemet är att datorbordet vi har är för djupt så då kan man endå inte sitta där sen... Kan inte vara djupare än 50cm, Annloo hade ett som vi kunde få om vi vela men Robert är så kär i detta vi har redan så de blir svårt att få honom att släppa det. Och det är verkligen jätte fint det vi har, och dyrt var det så förstår ju om han vill ha det kvar.. men vi har ingen stans att ställa det om vi har ett annat så länge tills vi nån gång kanske flyttar..

Aja nu ska jag ta och vila lite ja med, Ayla sitter här i sjalen med mig och snarkar som den lilla gris hon är.

Tudels!

2 kommentarer:

Carolina sa...

Du har en utmärkelse hos mig! ;-) kramar

Anonym sa...

Kul att ni fick en mysig kväll på tu man hand! Det behövs ibland. Gick det bra med passningen också!
Hoppas ni får det mysigt med kompisarna o mammorna idag.
Kram på er alla 3!