2010-02-27

Tröttisar

Tänka sig att när man äntligen har pallrat sig in i duschen, fått på sig kläderna, varit in och kikat internetbanken och ropar på lill & storgris så får man inget svar...

Smiter iväg smått irriterad efter att ha sagt till några gånger utan att få nå svar, in i vardagsrummet där Robert satt och skulle ta på Ayla strumpbyxor under brallorna och tjocktröja så hon slipper ha overallen så möts man utav detta!


Kunna ju inte göra annat än börja flina för mig själv och nu väntar jag på att trollen ska vakna så att vi kan komma iväg och förhoppningsvis få tag på en ny dator till mig! Wohooo!
Och så ska jag kika på ny mobiltelefon, lutar åt en Iphone så slipper jag köpa en ny mobil och en ny ipod touch och ha två stycken grejer att hålla reda på, jag som är så slarvig och knappt håller reda på mig själv...

De ringde från IF igår och i slutet av nästa vecka har vi pengarna på kontot! ÄNTLIGEN!
Så jag ska ringa och boka tid för synundersökning till veckan också tänkte jag, nu ska här köpas nya glasögon så att jag kan se något! Funderar dock starkt på om man skulle ha klippt sig först för att se hur nya bågarna passar till frisyren... svårt att se sådant i förväg, å andra sidan ska jag bara toppa av det en bit och få en "frisyr" av det hela, behålla en hel del av längden, klippa upp det lite, tunna ut kanske och så vill jag färga det mörkare! riktigt, riktigt mörkt cacao brunt vill jag ha!
Blev dock lite besviken då de har nå konstiga regler att värdesaker ersätts inte så alla presentkort, biobiljetterna och liknande får vi inge ersättning för, inte mitt pass heller... Och min parfym och mobil får jag bara 50% utav dagsvärdet på för de var nån undantag med just sådant från deras regel att annars får man full ersättning upp till 3år från inköpsdatum så jag skulle fått fullt pris trodde jag!
Så känner mig ärligt talat lite smått "blåst" på lite drygt 3000kr för mobilen...
Prata med mamam igår kväll iaf och ska skicka in papper när de kommer från IF till folksam eftersom vi har försäkring där också och se om vi kan få ut något för allt vi inte får ut hos IF.
Vi hade räkna med en 18000 men får ut 14000 så de blev ju lite mindre än beräknat tyvärr så alla extra slantar är hjärtligt välkomna! Ny mobil och glasögon och skit är ju inte direkt billigt så...

Men nu hör jag att lillgrisen är vaken så nu ska vi på med ytterkläder och bege oss innan affärerna stänger!

Tudels!

1 kommentar:

muffe sa...

Dom är för söta!