2010-02-28

Ny leksak

Fört har jag varit helt insnöad på att det var dags att byta från PC till Mac för min del, men ekonomin tillåter verkligen inte det så då snöade jag in mig på Sony Vaio men ekonomin är ju inte allt för bra just nu och den råkade vara slutsåld just igår när vi var iväg äntligen för att skaffa mig min första egen köpta dator! Det ni, det har bara tagit 24år, min andra egna dator någonsin!
Min första fick jag utav min käre far när jag flyttade hemifrån för några år sedan...

Men som sagt, är man insöad på en dator så är det hemskt svårt att kunna tycka att något annat än just den ska vara bra nog för en själv.
Men denna gången så gjorde jag en undantag, den är likvärdig som Sony jag tittat på, skärmen är lite större, den är lite snabbare och märket är Samsung annars är dem som sagt likvärdiga iprincip.
Största skillnaden är dock priset, denna lilla makapär var närmare 3000kr billigare så det kändes riktigt bra att gå med denna istället!


En Samsung Notebook fick det bli.
Än så länge är jag riktigt nöjd, lite svårt att lära sig nya tangenterna bara för det är nämligen som "löst" tangentbord med en sifferpanel till höger som det normalt sett inte är på en laptop så allt är lite skjutet åt vänster så det blir lite stavfel här och där men det får man ta så här ibörjan!
Annars är jag som sagt riktigt nöjd, och den är riktigt snygg också!

Och jag har bestämt mig för att det får bli en Iphone 16GB som får flytta hem till mig istället för en ny mobil och en ny Ipod touch. Jag har så svårt att hålla reda på saker redan som det är så om jag kan försöka hålla reda på en pryl istället för två så är det toppen för mig!
Och jag byter till abonemang istället för kontantkort, dags att bli vuxen!
Denna gången känner jag att det kommer gå bra att hantera det hela, men jag kommer försöka ha kvar samma nr ska ringa min operatör i veckan eller aa maila eftersom halebop inte har nån telefon kundservice... Och försöka fixa det hela och berätta att jag vill byta från kontantkort till abonemang, vilket abonemang jag vill ha, beställa telefonen och invänta räkning och föräkringspengar så är det bara att punga ut med stålarna.

Så ska jag ringa optikern och boka tid för undersökning iaf, sen ska jag fundera lite på hur jag gör med själva glasögonen, om jag ska stå kvar med min optiker jag har idag eller om det kanske är dags att byta. Det lutar åt att jag byter till någon annan men vi får se! Jag är ju rätt så bekväm utav mig så kanske blir att man stannar kvar iaf...

Tudels!

Inga kommentarer: