2010-03-10

Baka,Baka liten kaka....

Rulla, rulla liten bulle...
Nagga, nagga, nagga och skjuts in i ugnen!

Så känner jag mig nu, efter x antal timmars bakande som började med en promenad i grådasset ner till hemköp för att köpa grejer till baket.
Hade egentligen tänkt mig att göra piroger i afton också men det orkar jag i ärlighetens namn inte med i kväll så det får bli att försöka få klart köttfärsen i kväll iaf (om jag orkar ens det) och så fixa resten i morgon emellan alla vändor upp och ner till tvättstugan.

Det luktar iaf ljuvligt här hemma nu och köket är fullt av bröd och kakor!

Det har blitt ett gäng med källarfranskor, ett gäng dumlekakor och geisakakor sedan gjorde jag även en "liten" frukostfläta...
Jag hade missat att det var ett stort buffé bröd, blev lite paff när jag såg hur jädra stort det var efter jäsningen och större belv det i ugnen! Men gott är det nog, ska pröva en skiva sen kanske.

Ayla var skapligt nyfiken när det var dags att grädda allt och stod framför ugnen och pratade och kikade in och lät mäkta imponerad!

Nu inväntas middagen som Robert håller på tillagar, magen KURRAR!

Tudels!

2 kommentarer:

Linda sa...

Gud va gott det såg ut, nu blir jag allt sugen på att ställa mig och baka lite bröd :P haha. Smakar det gott? :)

Carolina sa...

Men hallååå - recept!? ;-) kram