2010-03-09

Playday

Idag så har Ayla och jag varit iväg hem till Caroline & Vincent en sväng så att de två små busarna fått leka av sig lite efter sjukdomar, som de förövrigt fortfarande är drabbade av i form av förkylning båda två stackarna men energi till tusen har de små liven!
Samt för att jag själv och Caroline skulle få stilla vårt "sällskapssjuks begär" en skvätt.

När det var dags att stoppa ner Ayla i vagnen och bege oss bort ända till andra sidan vägen, oho ja vi bor långt ifrån varandra jag och Caroline hehe, så bestämde jag mig för att be Robert göra klart Ayla och sätta henne i vagnen medans jag fönade håret.. Hon slocknade på två röda i vagnen så messade Caroline och bestämde att vi skulle inleda med en liten promenad i det fina vädret som det har bjudits på idag.
(Promenad bilden tidigare var ifrån dess men blev visst inte inlagt fören sent i eftermiddags såg jag)

Vi väntade ute lite på att de skulle bli klara sen traskade vi neråt torget, vi kom dock inte längre än till Apoteket för lite inköp åt Ayla innan lillgrisen vaknade så vi bestämde oss för att gå hem till Caroline och Vincent igen. Man vet lixom aldrig hur det är med Ayla, ibland funkar det bra med vagnen ibland inte... Och jag vågade inte chansa för det var länge sedan hon hade ätit och det var efter lunchdags eftersom hon sov då istället.
Ayla hann inte mer än komma inanför dörren innan hon traska in i Vincents rum och börja plocka med alla leksaker...

Ungarna fick leka av sig rejält och jag fick mig en välbehövlig dos av "vuxen sällskap" fast vi kom fram till att jag nog egentligen inte är så vuxen då jag inte hade barnsjukdomar som barn utan som tonåring ex mässlingen hade jag sista året i gymnasiet, vintern 2006 hade jag scharlakansfeber... Vattkoppor har jag ALDRIG haft, så är lite nojig över den dagen Ayla får det att jag ska få det så jag hoppas hon får det hyffsat tidigt för ju äldre hon blir, ju äldre blir jag... om jag nu skulle råka få det när hon har det.

Efter lite lek och lite mellis för Ayla så fick hon en redig knippa energi och började fara runt som en liten raket i soffan mestadels, hon bara for runt så de var omöjligt att få till en bra bild på henne..
Då bad jag henne att hon skulle vara still 2sekunder så jag fick ta ett foto och tjopp så stannade hon till framför kameran, "stricked a pose" och sedan fortsatte rusa runt och toka sig...
Riktig liten kamera apa vi har här hemma hehe
Ayla blev lite blyger när Vincents pappa vaknad och skulle vara uppe i mitt knä hela tiden då nästan, men jag klagar inte! Det är så sällan hon vill vara uppe i min famn så det var bara mysigt!
Kanske skulle ta och bjuda hem människor Ayla aldrig sett förr lite oftare så att hon blir så där sött blyg och bara vill mysa en stund tills hon fått läget under kontroll hehe!
Blev lite fundersam över hur hon skulle reagera när Carolines pappa med familj kom dit så att det blev 4st nya personer till efter att hon precis börjat vänja sig vid att Johan var där men det gick bra. Hon mös en stund med mig men började ganska snabbt leka med alla andra ungarna i Vincents rum.

Känns skönt att hon är blyg för främmande människor sådär faktiskt, det känns tryggt på något sätt.
Och samtidigt känns det tryggt att hon bara är blyg sådär i början ca 30min brukar det ta för nya personer att få "kontakt" med henne så att hon vågar leka och busa med dem. Det är bra att hon är försiktig av sig tycker jag!

Nä, dags att krypa ner i sängen nu!
Klockan är mycket, bandyn sket sig, Ayla vaknar väl om en sisådär 6-7 timmar och jag behöver min sömn så att jag orkar med att ta hand om 2 små huliganer i morgon på förmiddagen!
Vincent kommer hit på förmiddagen så att Caroline kan uträtta några ärenden som är lite svårt att ha honom med sig på så då får han komma över hit och leka med Ayla under tiden.
De leker bra ihop och verkar gilla att umgås med varandra så det kommer nog gå jätte bra!
Robert blir hemma i morgon också så vi är ju faktskt två "vuxna" här hemma, blir bra övning inför eventuellt framtida syskon haha!

Tudels!


Inga kommentarer: