2010-03-11

Olycka

Det hände en liten olycka här hemma i kväll...
Ayla var väldigt trött efter att vi hade tvättat hela dagenså vi kröp upp i soffan och myste lite efter att vi var färdiga med tvättningen och fått upp allt till lägenheten igen och nästan vikt allt.

Ayla har som jag tror jag nämnt tidigare börjat bitas en massa, speciellet på mig...
Så låg vi och myste och rätt vad det var så bet hon mig och riktigt hårt med, så självklart blev jag arg på henne för hon lär sig verkligen inte att hon inte får bitas vet inte hur fasiken jag ska få henne att sluta! Någon som har tips?
Precis då så blev de nå reklam med nått litet djur på tv så i kombination med små djur och en arg mamma så flög hon upp till sittande ställning på min mage och börjar strax efter hon satt sig skrika helt panikartat.
Det hann bara gå 2-3sekunder sedan jag sagt åt henne på skarpen att man inte får bitas så självklart trodde jag hon grät för det för att mamma blev arg på henne, det är ju det hon brukar ibland. Så jag satte ner henne på golvet, vägrade ta upp henne när hon försökte klättra upp på mig och var så ledsen så, men jag stod fast vid att hon inte fick komma upp eftersom hon bet mig och att hon fick vara arg tillbaka på mig.
Men hon grät så sjukt mycket så snoret bara rann så skulle jag torka bort det och så hamna lite på kinden varpå jag vrider på hennes huvud och torkar bort snoret.
Upptäcker då att det kommer blod på pappret och då blir även jag smått panikslagen och Ayla är fortfarandeyber ledsen och försöker klättra upp på mig.

Snacka om dålig samvete!!!
Hua vad dum, elak och korkad jag kände mig då och vet inte hur många gånger jag bad om ursäkt till henne för att mamma inte förstod att hon gjort illa sig och att det var därför hon var så ledsen.

Det var inte det lättaste att försöka få på plåster! Sprang iväg till badrummet och tvättade rent så fort jag såg att hela kinden var blodig på henne. Såg då att det var en rispa längst med hela kinden från i höjd med mitten av örat ända ner fram till munnen nästan.
Hon måste ha fastnat i en knapp på mitt linne när hon satte sig upp och rivit sig på den, inget djupt som tur var, men hua vad det blödde endå...

Stackarn var så ledsen och vägra ha plåster att vi fick försöka om och om igen med att få dit dem men tillslut så lät hon dem sitta.
Får se hur det ser ut i morgon, plåstren åker nog av då iaf hade tänkt ta av redan innan nattningen i kväll men det glömdes av så hon ligger och sover med 2 små plåster med åmor på just nu.
Hoppas hon sover hela natten nu, jag är super trött efter en tung dag.

Tudels!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Angående det där med att hon bits. Bit tillbaka! Det gjorde min mamma med mig när jag var som värst och jag bet aldrig henne mer. Det kan vara värt att prova.

mia sa...

hello!! barnen jag jobbat med som bitts använder de när de inte kan sätta ord på vad de egentligen vill. är de understimulerade kan de bitas eller bara för att berätta något eller söka uppmärksamhet. tänk på vilka tillfällen som hon bitts. tex ni satt i soffan och kollade på tv, kanske ville hon ha uppmäsksamheten själv =) kram
maria