2010-09-03

Effektivitet

Klockan ringde runt 5 i morse, öppning på jobbet och herregud så trött jag var i morse av någon anledning.
Men dagen har gått fort, riktigt fort!
Bara 10st barn idag och började med att upptäcka att första barnet kom först 7.30 så jag hade alltså en timme på mig att fixa och dona, vila lite.

Vid vilan var det visst fler än småttingarna jag ansvarat för idag som var trött... Slocknade till en sväng jag med, fixade lite och sedan var det så lugnt att jag fick gå lite tidigare och hann hämta lillgrisen innan

Alldeles nyvaken och ny bytt var hon när jag kom dit.
Eftersom hon missade mellisen så hade jag stannat till på Frölunda torg och köpt en banan som hon snabbt tröck i sig på vagnen hem.


Tog sin lilla stund att gå från bussen hem, man måste ju stanna och utforska allt på vägen...


Väl hemma vela hon ha lite mer mellis och fick sig en smoothie.


Medan Robert målade lister så satt vi i hennes rum och la pussel, läste lite och byggde lego.
Efter en stund gick jag byta av Robert med målningen och tog tag i grinden.


Visst blev det skillnad?

Nu är det dags för lilltjeja att sova och själva ska vi fortsätta stöka med grejer så vi kommer lite närmare att bli klara nån gång.

Inga kommentarer: