2011-06-14

Ledig dag

Igår hade jag och lillgrisen en nästan helt ledig dag!
Ayla påbörjade sin inskolning på Myran igår, det är storbarnsavdelningen som hon ska börja på efter semestern!
Hon är så stolt över att hon ska bli stor tjej och börja på myran, har pratat om det i flera veckor nu och ser så stolt ut när hon säger Ayla gå myran snart, ayla stor tjej! så ler hon så där underbart som bara hon kan.
Så igår var hon där på myran ca kl 10-11 och allt hade gått jätte bra!

Sen ägnade vi dagen åt lek och bus både inne och ute, spelade lite spel och tog en rejäl städning av övervåningen här hemma så nu är det riktigt fint här uppe igen, nästan...
Dom håller på och reglerar elementen så vi har fått flytta lite möbler och saker för att elementen ska stå öppet så det är lätt att komma åt dem, men bara det är klart så blire fint igen!

Spelar spel på soffan

Min underbara lilla städhjälp!
Hon vela så gärna torka med sin trasa så när alla bord och allt var klart så fortsatte hon med golvet

Ny frilla har det blivit för mig med för nån vecka sedan, kapat av 2dm på längden och fått lite sommriga slingor i det mörka svallet, riktigt välbehövligt var det!

Nu ska jag ta och fylla klart i alla jobb papper jag har att fixa med och sedan börja packa väskan och förbereda mig inför kurs i sthlm som jag far iväg på i morgon bitti och kommer hem sent på torsdag kväll igen för att få lite sömn och sedan upp och jobba nästan hela fredagen och halva lördagen.
Mycket att stå i med andra ord!

1 kommentar:

Carolina sa...

Åh, du är ursnygg i håret! :-)

Klart att Ayla är stolt, stora tjejen nu. :-) Är du ledig något i sommar? Tänkte om ni kanske var sugna på att komma ut och bada någon dag? Kramar