2012-01-21

Pyssel!

Vi gillar ju att pyssla i min familj!
I torsdags så gjorde Ayla och Robert gipsfigurer och limspöken när dom var hemma.



Ett av alla fina limspöken dom gjorde. Ayla vela hänga upp dom i sitt rum så vi ska försöka fixa det på något sätt.

Så i går hade gipsfigurerna torkat och jag och Ayla var lediga så vi bestämde oss för att måla dom!
Jag fick måla en och Ayla resten, rättvist fördelat va?



Ayla: Den vill jag måla först!



Koncentrerad till 1000 och valt 4 färger och måla alla olika.



Resultatet! Ser ni vilken hag fick äran att göra?
Ayla blev lite besviken på sin "delfin" som hon kallade pingvinen. Tar man bort fötterna på den så ser den ju nästan ut som en delfin!
Men ja, hon blev besviken på att hon målade den vit, men färgen syntes ju inte! Inte ens när det torkat...

Efter vi målat gipset så vela Ayla måla på papper.
Hon målade ju en bild av pappa på jobbet i sommras,



Så nu vela hon måla av mamma, men jag fick vara hemma på teckningen.



Lägg märke till håret! Ayla: mamma har färgat håret rött! Så övade hon på skriva sitt namn, L fick hon till sådär. Bokstavera sitt namn det kan hon och hon vet hur bokstäverna ser ut i Ayla. Så fort hon ser en text med någon av de 3bokstäverna så skriker hon där är min bokstav!!! Men hur man skriver dom har hon lite problem med ännu.
Hon vet oxå att pappa Robert börjar på R och mamma Mikaela på M och säger det när hon ser ett R eller ett M.

Hon målade oxå ett porträtt av sig själv ute på lekplatsen hemma på gården. Sin första sol och träd fick vara med på den bilden oxå!




Annars så spelade vi spel, tittade på film och läste massa massa böcker igår.

Idag vet jag inte alls vad dom hittat på, jag har varit på jobbet sedan 10.30 och slutar först 10.30 i morgon, har lite rast nu dock.

I morgon så hinner jag nästan bara komma hem och byta om så måste vi iväg igen.
Ayla och Robert ska nämligen börja på capoeira (hur det nu stavas) i morgon! Jag kanske ska gå med, men IOM att jag jobbar 2 helger i månaden minst så kommer jag missa så mycket. Men i morgon ska jag med och titta iaf!

Nu är min rast slut så jag ska jobba lite!
Ingen peng än förresten, håll tummarna för att den kommer i morgon!



Snön är här!!

Posted from my iPhone

Inga kommentarer: