2012-01-22

Capoeira

Idag så började Robert och Ayla på FamiljeCapoeira.
Jag var med och kikade nu första gången, jag hade tänkt vara med jag också men iom att det är mitt på dagen på söndagar så kommer jag missa minst hälften av gångerna iom att jag jobbar helger.
Men de gånger jag kan så ska jag följa med och titta när dom tränar iaf! 
Ayla var jätte duktig och hängde med bra i allt dom gjorde, när det var ca 15 min kvar så började hon tycka det höll på lite länge tror jag för då sprang hon till mig och skulle dricka massa vatten hela tiden. Men sen var hon med sista 10min och på stretchen efter.
Robert var duktig han med måste jag erkänna, jag hade inte klarat av att stå på händerna/huvudet ex. 
Här ser ni lite av alla roliga saker som dom fick göra idag.
Innan så började dom lite med uppvärmning och springa och dra/knuffa varandra lite som följa john nästan.
Det Ayla tyckte var roligast var att knuffa omkull och dra omkull pappa i golvet, gud vad hon skrattade när hon fick göra det och när hon fick rida på pappas mage.
Att böja sig så att händerna var ner i golvet över huvudet och fötterna i golvet så hon stod som en båge och sedan snurra runt var lite läskigt i början men efter några gånger så började det lossna och hon tyckte det var roligt. 
Hon är riktigt vig vår lilla dam iaf, precis som dom flesta barnen, vid stretchen så sträckte hon ut benen i split utan problem, robert hade lite svårare för det haha

På söndag är det dags igen för 2.a tillfället.
Det håller på i 10 veckor så nu har vi söndagarna upp bokade för några veckor framöver! 

1 kommentar:

Moa sa...

Åh vad roligt att träna ihop! :)