2010-06-05

Familjeutflykt

Denna helgen har hitills bara bestått utav familjeutflykter, vilket jag verkligen älskar!
Dagens utflykt fick bli att fara iväg till Borås och gå på djurparken, tanken var från början att vi skulle fara iväg till havet idag och bada och ha kul hela dagen men det har blåst så förbaskat mycket så det skulle inte vara skönt för lillgrisen att plaska i vattnet och sedan sitta uppe på stranden i blåsten.

Vi bestämde istället att vi skulle fara in till slottsskogen och ta med en boll och lite lunch och ligga och lata oss i solen och besöka smådjurs zoot så Ayla fick klappa lite getter och grisar m.m och kika på pingvinerna/sälarna.
Vid 10.30 var Ayla så trött att hon och Robert gick och la sig i sängen för att försöka sova lite, men innan de somnade fick jag en snilleblixt och sa att nä! Vi åker till Borås istället och så kan Ayla sova i bilen på vägen dit.
Så vi packade i ordning Aylas ryggsäck, skötväska, vagn m.m och hoppade in i bilen och for iväg.
Vi håller på öva Ayla på att kunna sitta ensam bak i bilen nu, tidigare har de bara blivit korta resor som till affären eller dyl. men nu så tänkte vi pröva att jag satt fram även nu på en lite längre resa och det funkade kanoners. Efter ca 15min då hon suttit glad där bak och pratat och skrattat för sig själv så slocknade hon och vaknade lagom till vi packat ur bilen på parkeringen vid djurparken, tajmat som tusan kan man säga.

Dagen har varit jätte härlig och Ayla har fått titta på massa olika djur, klappa getterna var dock lite läskigt.
Hon klappade en liten snabb klapp på en get som låg och glassade i solen när jag klappade den med ena handen och höll hennes hand med min andra, men så började geten bräka och då blev hon rädd och sprang iväg och gömde sig i det lilla huset som fanns mitt i hagen.
Lilla söttrollet mitt! Där upptäckte hon att det var ju jätte roligt att springa runt, runt, runt och gjorde så rätt länge för att sedan gå iväg och klappa lite på stenarna som låg därinne isället för djuren, tokfian!
Kaninerna låg inne i "vilorummet" tyärr, för de höll hon på klättra över staketet för att hon vela klappa på, men de låg bara och slöade där inne och njöt av att få vara ifred från alla barn som jagar dem hela dagarna.

Med sig hem fick hon en liten souvenir också, ett sett med mjuka gummidjur som hon valde ut, och ett halsband. Framme i kassan så roffade hon åt sig en liten studsboll som stod i en burk och stoppade ner i sin ficka så de fick bli den med för hon såg så glad ut över den, kunde bara inte säga nej haha hon är för charmig helt enkelt! Bådar inte gott inför framtiden!


1 kommentar:

Anonym sa...

Åh va mysigt. Gillade hon de eller? Jag o Ebba va ju där nyss med. Kram Emmgus