2009-05-12

Ayla skulle kunna vinna nobelpris!

Iaf om man skall tro vad dem skriver i denna artikeln (klicka på rubriken för att komma dit).
Jag mådde illa nästan hela graviditeten, jag låg inne på sjukhus med dropp i nästan en vecka för att min kropp hade gått in i svält läge.
Gick ned 8kilo på 5dagar ca och då övertalade min syster mig om att åka upp till sjukhuset och kolla upp det hela, för visst kan man må illa när man är gravid men detta var EXTREMT!

Tror dock inte det är så pass mycket sanning i denna undersökningen. Känns mer som en slump att de barnen bara råkat vara lite tidigare i utvecklingen och ha högre IQ än de andra barnen. Min kära mor mådde riktigt illa under graviditeten med min syster speciellt, visserligen så är Angelica (min syster) väldigt intelligent, hade bra betyg i skolan är jätte duktig både praktiskt/estetiskt och teoretiskt.
Men har för mig att mamma mådde dåligt när hon väntade mig också och visst, jag är väl inte helt korkad men jag är långt ifrån så smart som min syster och inte alls lika bra betyg som hon hade jag i skolan...

Vi får väl jämföra sen när våra barn är äldre ;)
Min syster skall nämligen få sitt första barn nu om några veckor och hon har mått helt fantastiskt om man jämför med hur jag hade det i början. Visst har hon det kämpigt och har fått tillbedja porslinsgudarna en del hon också men inte alls på samma sätt som jag fick.
Så vi får väl se vem som blir smartast utav Ayla och "Gnutten".
Enligt aftonbladet skall det alltså bli Ayla som kommer vara den med snäppet högre IQ.

2 kommentarer:

EliN sa...

Ja då kommer ju Max bli helt korkad eftersom jag inte hade några problem alls nu när jag väntade honom...

Bodil sa...

Intressant, det där har jag aldrig hört. Dock mådde jag som en död gris nästan hela graviditeten, fick inte behålla någonting förrän jag passerat vecka 25... Och ptja, sonen har varit och är fortfarande väldigt tidig med allt, så vem vet? :)