2009-06-25

Bada, bada

Igår så var vi iväg till Askims badet en sväng över dagen hela familjen tillsammans med en gammal klasskopis till Robert + hans flickvän.

Sprang på Annloo där i vimlet oxå =)
Det var riktigt varmt och gott ute måste jag säga, men liite väl kallt i vattnet så vi höll oss på stranden jag och lillgrisen.
Robert lekte som ett litet barn i vattnet med Marcus han hehe =)
Dem hade varsina gummibåtar som dem blåste upp och låg och jäste i.
Vi var bara ned en sväng och gick längst med strand kanten jag och Ayla men jag tyckte det känndes så kallt så hon fick inte pröva doppa fötterna ens.

På kvällen så kom det ett billass med stockholmare hit så vi gick upp till parken här bredvid och grillade kött och hade bakpotatis till. Ayla var snäll och go mest hela tiden, blev lite väl trött på slutet och vi var väl hemma i lägenheten runt 23 tiden igen.

Nu är allt klart inför Vegas iaf!
Packningen är klar och instuvad i bilen så vi bara har att åka i natt, tänkte försöka komma iväg vid 03.30 så har vi 6½timma på oss att komma till märsta och bli utskjutsade av min käre far till Arlanda.

Ayla är jätte trött idag oxå, nästan så jag hoppas hon är lika trött i morgon så att allt går bra med flygresan.
Hon vaknade vid 7 i morse, upp och bytte blöja + medicin sen var jag så trött så skulle hon äta lite så la oss på sängen så åt hon och somnade om.
Vid 11 tiden vaknade vi till liv igen hela familjen.
Skickade iväg allihopa till coop för att köpa blöjor & hörselskydd till Ayla som vi ska ha med oss, så skulle gästerna på bolaget en sväng oxå så dem fick ta Ayla med sig så att jag har kunnat packa alla våra saker i lugn och ro.
Ayla somnade sen igen runt 13 tiden, så då packade vi färdigt det sista och stuvade in i bilen sen for robert iväg till frihamnen och mötte upp dem andra som åkte in tidigare.
Hon vaknade till vid 15 tiden så fick hon medicin och ny blöja, medicinen slukade hon i ett naffs så la mig på soffan med henne så hon fick äta lite till och somnade om på en gång gjorde hon var inte vaken mer än 20 min kanske.
Vi sov båda två då och vaknade inte fören 19!!!
Då väckte jag Ayla för vela inte att hon skulle sova mera, värmen tär verkligen på henne...
Hon har fått välling och massa vatten nu och även ammat lite så nu somnade hon om igen vid kvart över 9 tiden... Stackarn, är så jobbigt när det är så varmt...

Nu ska jag ta mig en kvällsmacka och kika över packningslistorna och se efter vad vi har glömt!
Sen blir det nog sängen för mig med snart, ska ta mig en kall dusch först bara tror jag.
Vi kommer ha datorn med oss till vegas så jag ska försöka komma in och skriva lite om hur vi har det när vi är där, men kan inte lova något.. Beror på hur det är med internet på hotellet vad det kostar och sånt där!

1 kommentar:

Muffe sa...

Hoppas allt går bra over there! Och att ni får en bra resa.
Se till att va rädd om er och drick massa vatten alla3. Få se om vi höres nåt.
Längtar tills ni kommer tillbaka och hit hem till Bollnäs!!

PUSS o KRAM till er alla 3
LOVE YA!
Mamma Mormor Svärmor