2009-10-07

Nu var de ett tag sedan jag skrev igen, men vi har verkligen fullt upp med att se efter Ayla numera..
Hon är som ett yrväder och far runt fram och tillbaka över hela lägenheten mest hela tiden!


Sen har vi bestämt oss för att försöka få henne somna själv, det håller inte att vi ska behöva bära på henne tills hon somnar jämt..

Så i förrigår börja vi göra försök på att få henne somna själv.
Strax efter kl19 så släckte vi ned, gjorde välling och la oss i vår säng alla 3, Ayla i mitten.
Så fick hon välling liggandes där och hålla i flaskan själv, sen fick hon härja runt, enda vi gjorde var att flytta på henne om hon klättra för mycket eller var på g ner från sängen.
Vi pratade inget, och skulle inte trösta mer än om hon blev ledsen.
Det tog med vällingen och 3 arga utbrott ca 50min innan vi kunna lyfta över henne sovandes i sin säng.

I går tog det 40min (ink. vällingen) innan hon sov och det gick att lyfta över henne i sin säng och denna gången utan utbrott!
så vi tänkte köra på detta veckan ut och så ser vi hur det går, om det går bra efter denna veckan så tänkte vi försöka lägga över henne i sin säng och ge henne välling där och vi sitter bredvid hennes säng och väntar tills hon somnat.
Problemet är bara att hon kastar sig runt och flänger massor innan hon väl kommer till ro och lägger sig ned och slappnar av, gör hon det i sin säng så slår hon stutt i spjälorna och gör illa sig.. skulle behöva ett spjälskydd som går hela vägen känns det som!
Någon som vet om det finns sånna man kan köpa någonstans?


Så här söt var man häromdagen när vi var ute och gunga föresten!



Nej nu måste jag underhålla vilddjuret lite innan hon river hela lägenheten!
tudels!


3 kommentarer:

Anonym sa...

bra start har spjälskydd som går runt hela sängen

Melissa - Vincents Mamma sa...

va har ni för spjälsängs skydd nu?
visste inte att d fanns som inte gick runt hela..hur ser det ut? :O
vi köpte iaf vårt på babyproffsen :)

ere ett såkallat eldmärke din dotter har i ansiktet? ser inte så bra

Carolina sa...

Hej!
Jag vill bara tipsa om tävlingar jag har inne hos mig - man kan vinna kläder från SOBEA, Alfons Åberg-bokpaket och leksaker från Lajbansson - kika gärna in och var med! kram Carolina