2010-06-26

Bollnäs

Ja tänka sig att vi överlevde hela tågresan upp till Gävle och bilresan till Bollnäs.
Ayla var inte riktigt sig själv under resan utan var väldans trött och kändes varm och febrig, nu vet jag varför!
Ytterligare en kindtand har spruckit igenom och hon är genast mycket piggare och gladare nu min lilla flicka.

Senaste 2 dagarna har hon vaknat runt 7.30-8,30 på mornarna *skönt*
Första dagarna la hon sig vid 20 tiden på kvällen, igår var klockan 19.30 när hon somnade för natten och i kväll slocknade hon18.30.
Senaste 2 dagarna har hon INTE sovit något alls under hela dagarna, innan resan upp hit så vände Ayla på dygnet totalt och bara mer och mer klockan blev frammemot 22-23 på kvällarna innan hon somnade och sov fram till 9 på mornarna. Visst är det skönt med sovmorgon, men jag har hellre den lediga "ensam" & tillsammans tiden på kvällarna speciellet nu när vi verkligen hade behövt det då det är iprincip omöjligt att packa ihop en hel lägenhet när Ayla ska hjälpa till och packa...
Så igår blev det bara inte av att hon sov något under dagen och inget gnäll och elände blev det heller, idag var lite svårare först frammemot 16 tiden började hon visa hur trött hon var.
17.30 fick hon middag och de blev inte mer än 2 tuggor då hon la ned huvudet och höll på somna mitt i tuggandet så jag slutade mata henne och försökte förgäves hålla henne vaken och gav upp och bestämde mig för att hon får väl sova nu då så får jag ta den smällen i natt att hon är vaken helt enkelt för jag var helt utan ideér om hur jag skulle sysselsätta henne så hon blev piggare och kunde hålla sig vaken iaf en timma till.
Vi sade godnatt till alla och började traska ut till stugan, då får hon syn på morfar och spärrar upp blicken och vipps så var tröttheten som bortblåst!

Men så fort vi kom inomhus igen så föll ögonlocken ihop så de blev till att vara ute med grisen medans de andra käkade middag så fick jag helt enkelt värma på mat och äta efter att Ayla somnade.
En mysig timme ute i det gröna i kvälls solen fick jag med min underbara dotter.

Plockar gräslöks blommor ute i trädgården hemma hos mormor & morfar

Därefter somnade hon gott i sängen efter vällingen och tandborstning och ligger här i rummet bredvid mig nu och snarkar så sött.
Hon har börjat prata i sömnen en heldel har jag upptäckt, både sött och lite jobbigt då man inte vet om hon är vaken eller sover när man vistas i olika rum...
Just nu verkar det som att hon är lite småvaken dock, pratas och sjungs förmycket för att vara i sömnen tycker jag men det är bara glada toner så hon får ligga där och jollra så hoppas vi på att hon somnar om för i morgon så ska vi på utflykt hela bandet!

Klockan 10 skall vi (jag, Ayla, mamma & pappa) möta upp Aylas farmor och systeryster med familj för att bege oss iväg till Järvsö för att gå på Järvzoo och kika på alla djuren och grilla lite korv.
En riktig familje utflykt blir det med 6vuxna och så små kusinerna (Ayla och Moa).

Små och små föresten, de börjar bli stora flickor nu båda två!

Inte kan man tro att det skiljer 6månader mellan töserna?
Ayla är liten för sin ålder och Moa är stor för sin ålder
MEN
Båda är dem helt PERFEKTA och UNDERBARA flickor!!!

Nu, sova så att vi orkar med morgondagen i det underbara sommar vädret som har utlovats i morgon.
Natti natt alla människor.

Inga kommentarer: