2010-07-20

glömde jhu!

Glömde ju berätta!

Idag insåg jag vilken stor flicka Ayla börjat bli...
Vad hände med min lilla hjälplösa bebis?

I eftermiddags när vi satt uppe och käkade lite frukt mellis så sa hon till om att hon behövde gå på toaletten, skyndade oss ner då jag vet med mig att hon brukar säga till efter att hon gjort i blöjan...
Lyfter upp henne på toan efter att ha tatt av trosorna som hon haft på sig nästan hela dagen, helt utan olyckor! Väntar en liten stund och sen pekar hon på pappret och vill kliva ner, ingen plums har hörts men doften känns så att säga...
Torkar lilla rumpan och de plumsar till i toan, stolta stora tjejen ställer sig bredvid toaletten och vinkar och säger hej då när vi spolar.
Klättrar upp på pallen ber om tvål och tvättar händerna efter sig.

Hualigen vad fort tiden går!
Pott träningen får bli toaträning istället har vi bestämt nu, pottan är totalt ointressant och hon säger till om att hon behöver göra sina behov men vägrar pottan så olyckor händer lätt då när man inte hinner till toan som ju sitter fast där den är, inte som pottan som man kan flytta runt i lägenheten..
Men hon vet ju att toan är just toa så det kan ju vara därför hon inte vill sitta på pottan också, men börjar hon med toan direkt så slipper man ju det steget sedan från potta till toa.

Än så länge har vi lite mjuk start, hon får gå i trosor lite nu och då, alltid blöja när hon sover, och säger hon själv till om att hon vill ha en blöja så får hon givetvis det.
Påminner henne och frågar var 15min känns det som om hon behöver kissa eller bajsa och att hon isf måste säga till INNAN hon gör detta så vi kan hjälpa henne på toaletten/pottan.

Idag var första gången hon sa till i tid och det är en mycket stolt mamma som skriver just nu!
Stolt och trött...

Nästa, sova!

Natti

1 kommentar:

Anonym sa...

Vart har du din? Jag har nämligen en på höftbenet, eller nej men under.. den gick la okej.. Men handleden sägs ju va känslig.. har du din där? kram Emmelie