2010-07-27

hur fasiken gick det där till?

Igår kväll var Ayla jollig och vela inte alls sova, vid 20.45 ca gjorde Robert tappra försök med att få henne att somna, hur det gick?
Ingen aning faktiskt!

Jag la mig på sängen för att bara blunda lite och sträcka ut ryggen lite innan jag tänkte hoppa in i duschen.
08.20 i morse vaknar jag av att Ayla slår en tom PET flaska i skallen på mig och skrattar..

Hur gick det där till egentligen?
Hur kom hon upp ur sängen? Vi har ju inte hunnit tagit bort ena sidan på spjälisen ännu...
Antar att Robert plockat upp henne eller om hon kanske inte somnade alls i sin säng och har sovit med oss hela natten kanske....
När gick Ayla upp? Och vad har hon pysslat med hela morgonen medans jag legat i en djup dvala känns det som.

Hur som hellst, skönt att få sova ut!
Känner mig piggare, gladare och mer tillfreds med mig själv idag än vad jag gjort på många dagar nu!
Dock irriterar det mig att jag inte hann duscha innan jag slocknade igår kväll, nya sängkläder och en smutsig mamma går inte riktigt ihop!
Inte lyckats duscha något ännu heller för Ayla är lite sådär lagom leksugen att jag knappt får någon tid över, just nu roar hon sig med att klia mig på ryggen. Det får hon gärna göra, så mysigt så med hennes små mjuka händer som drar över ryggen.

Haft fullt upp hela morgonen med att ringa massa samtal, fått tag på kommunal och ändrat min adress, skickat in kassakort och försökt tagit ett seriös snack med dom att de fasiken får skynda på nu (varit utan pengar sedan maj månad, ingen höjdare) och att jag pratat med dem 3gånger tidigare och då SKA de inte vara något fel, första gången var de dom som virrade till det och sa att jag inte behövde sicka in ett visst intyg.. fick sedan någon vecka senare en arg lapp om att jag måsta skicka in dessa intyg... Ringer och pratar med dom igen och jo visst ska de ha det där intyget så bara att beställa sådant, vänta någon vecka som det tar när man beställer saker ifrån FSK av någon outgrundlig anledning. Skicka in papprena och lik förbannat får jag en ny påminnelse om dessa uppgifter och lite till som måste kompletteras och ska vara inne senast den 9e augusti...
Ringde igår och försökte göra adressändring var på de sa att de måste jag skriva brev och skicka in om!
Fick kompletteringskravs brevet igår eftermiddag efter att jag ringt så blev bara till att ringa idag igen och försöka snacka med dom att jag redan har skickat in det där och att det inte SKA vara några problem mer n det efter vad 2 personer tidigare har sagt, en riktig surkärring fick jag prata med som vägra lyssna, höjde rösten för att överrösta mig och avbryta mig HELA tiden när jag försökte prata vett med henne...
Inget vettigt blev gjort utan hon sa att jag får vänta och se så hör dom av sig om något annat fattas eller är fel.

Även pratat med BVC och bokat in ett läkarbesök och vaccination av lillgrisen eftersom att det inte blev något sådant vid 18mån kontrollen då det var tänkt att hon ev skulle upp på sjukhuset för blodflödesprovet och då inte kunna få sprutan eftersom att om hon reagera på den så skulle hon inte få sövas och det provet prioriterades som viktigare än sprutan.
Så nu har vi fått tid den 9/9 kl 13 för att träffa läkaren och lyssna på lungor m.m och få sprutan.

Middags planering för kommande 2 veckor är gjord, maten till middagen är framtagen och håller på tinas och nu är det dags att sätta igång med lunchen så att vi får något i magen och sedan ska lillgrisen försöka få sova lite och jag ska nog hoppa i duschen medans hon sover så man känner sig lite frächare.
Eller om jag plockar lite mera då och letar byrå till gätrummets så får det bli ett bad med lillgrisen i kväll istället kanske, vi får se helt enkelt!

Tudels

Inga kommentarer: