2010-07-24

Lugn stund

Dagen har spenderats i tvättstugan, stökandes i lägenheten med ännu mera packade och sorterande, utrensande och annat sådär lagom kuligt...
Börjar få lite ordning och reda nu på sakerna, dock en del kvar i gamla lägenheten som ska flyttas över i morgon så att det bara är att åka dit och frosta av frysen och stänga av den och kylen kvar.
På torsdag kommer flyttstäd och fixar där och så ska vi försöka få tag på besiktningsgubben så snart som möjligt så att allt är gjort och vi kan släppa den gamla lägenheten och bara njuta utav den nya!

Även en sväng ut till bäckebol har hunnits med, skulle hämta hem vårt nya vardagsrums bord men de hade tydligen inte kommit med lasset denna veckan som de skulle utan kommer nästa vecka så det blir till att fara tillbaka en gång till nästa vecka istället för att hämta hem det.
Resan dit blev dock inte förgäves!
Väl på mio hittade vi den perfekta sovrumslampan!
(kommer bild på den när den hänger uppe vilket den ännu inte gör)

En del småplock till köket har inhandlats med, det kommer bli lite olika stilar i vårt hem har vi kommit på...
Fast tror ändå det kommer se enhetligt ute då det blir lite mer modernare på övervåningen och lite mer "lantligt"/"gammalt" på nedre våningen eller hur jag ska kalla det!



Detta är lite utav det som har inhandlats till köket, nu saknas bara att matgruppen skall komma hem, gardinstång och gardiner innan jag äntligen får pyssla klart med allt!
Och aaa, byta ut kaklet om vi får ska också göras, om inte så får det bli dekor även i köket som i badrummet troligtvis.

Så har vi även bestämt oss för vad som skall vara i gästrummet, vilken säng vi skall ha och framförallt tema!
Det kommer att bli ett riktigt "västkusten" rum vårt gästrum, då våra gäster ofta kommer långväga ifrån så tyckte vi att det kändes passande eftersom vi faktiskt bor på västkusten och lite små plock in dit har även det inhandlats i dag och härom dagen så köpte vi massor med nya sängkläder både till vårt sovrum och till gästrummet.

Längtar så sjukt mycket tills alla möbler kommit och vi fått ordning på att måla lite och fått upp lampor m.m så att vi kan börja sätta vår egna personliga prägel på vårt nya fina hem.

Ayla ligger och sover sedan 19.15, Robert är på cosmopol och spelar turnering/cash game och jag sitter här ensam hemma och njuter av lugnet och ska nog snart krypa ner i sängen tror jag...
men först ska jag mysa ner mig under filten här i fotöljen och kika lite på tv ich fortsätta njuta lite till av stillheten.

1 kommentar:

Tova sa...

Ett sånt där tidningsställ måste jag definitivt införskaffa, min sambo blir galen på alla mina tidningar som dräller överallt... haha!

Och åh, ja jag läste nyss Hypnotisören faktiskt, otroligt bra! Och nu har ju uppföljaren kommit ut också :)