2010-07-19

Ljuset i mitt liv

Grattis på namnsdagen älskade lilla hjärtegryn!

Utav 3 namn så är endast ett med i almanackan och det är alltså idag, SARA, som även inleder fruntimmersveckan.
Vår lilla flicka heter så mycket som Ayla, Elly, Sara

Ayla: För att det är så vackert och jag har varit insnöad på det sedan barnsben.
Även för att jag har en sådan dille på himlen och namnet betyder Månljus.

Elly: Släkt namn på min sida, Jag heter det, syster heter det, mamma heter det, mormor har det som tilltalsnamn...
Några fler av alla flickor i släkten på min mammas sida har även de Elly med i sitt fullständiga namn.
Även detta namn associeras till himlen, det betyder nämligen Solljus.

Vår dotters två första namn betyder alltså mån & sol -ljus, dag och natt..
Precis som hon själv kan vara med sin oerhört starka personlighet som bara framkommer mer och mer för varje dag som går.

Sara: Aylas farmor har alltid önskat sig en Sara men fick istället 3 helgoa pojkar.
Det är ett mycket fint klassiskt svenskt namn som betyder Prinsessa, och nog är hon vår lilla prinsessa alltid!


Så återigen säger jag
GRATTIS PÅ NAMNSDAGEN ÄLSKADE BARN!

3 kommentarer:

petra sa...

smart! men, vart köper man det? på espresso house?

petra sa...

gött.. då vet jag vad som ska inhandlas nästa gång jag är i borås!

Tova sa...

Kul att läsa tankarna bakom namnen :) hade också egentligen velat haft 3 förnamn till min påg, men det hade nog blivit för mycket med tanke på att han har två efternamn... hihi :)
Kramar